Selamat Datang ke blog Saya..

Thursday, September 20, 2012

Perkongsian cerita..

Salam... kepada sume pembaca blog saya... lame dh x update blog ni... sebok je dgn urusan seharian.. so, hari ni timbul mood nak update blog... setelah sebulan posa plus raya pn dah habis.. saya sibok plak nak wat hantaran utk adik ipar saya... saje2... hobi.. selain menjait manik, xkurang minatnye wat gubahan hantaran... kola difikirkan.. ikut minat lh... semangat wat hantaran ni lagi tinggi... idea pn senang je.. mencurah- curah..


Sebelum



Ni tempat letak cincin... saya wat ikut barang yang dh disediakan oleh adik ipar... so, olah je ikut citarasa sendiri.. tapi at the same time husban pn main peranan... jadi pengkritik.. Gambar yang ni, kiranye belum siap lagi digubah... Masih dalam percarian idea boleh dikatakan...

Time ni rase terlebih sangat bunganye... Siap ade jambul lagi kat payung tu... So, my husban kata SERABUT..


Selepas






Jadinye, buanglah bunga setompok kat atas tu n sedikit bunga kat area tempat kerusi cincin tu.. Kemudian tu, difikir-fikir nak jugak lh bubuh tempat bunga rampai... baru tambah berseri.. Bukan nak banyak pn... tapi bile letak je.... wangi satu rumah... dah mcm bau pengantin.. tp ni baru tunang ok...
than inilah hasilnye..

Tapi bekas bunga rampai tu bukan hasil kerja saya... tapi my sister in-law... kerjesama lah katakan...hehe



Sirih Junjung

  Ade lagi hataran yang saya buat... than, bagi saya hasilnye  memang puas hati... iaitu sirih junjung...

 Wat petang sebelum menjelang hari pertunangan... Sebenarnye idea ni, hasil daripada combinasi gambar2 sirih junjung yang ade kt google... campur2 idea inilah hasilnye... rase gak payah orang nak bawak nti... tapi rase menarik sangat paten ni... ala2 lampu berhias... betul tak?
 Ok lah kan... nak bagi kukuh punye pasal... bubuh kayu kt tengah2... so.... ade gak sokongan.. masa mula2 buat tu dah rase mcm xjd je gubahan bunga tu... setelah di touch-up... mmg puas hati.. siap bubuh manik.... jadikan ala2 lampu kristal..
 Cumenye kt gambar ni xnampak manik2 yang tergantung tu... sebabnye dok belakang reben.....
 Tuala Ucapan Selamat Bertunang


                                


Ni pulak 50% hasik kerja husban untuk adik dia.. Saya just tolong susupkan jarum peniti... Bagi Kemas lah..

Bab hiasan pulak mmg fully saya yang buat... Sebabnye husban saya ni bab hiasan lemah sikit..
                                   

Coklat



Coklat ni pada mulanye, husban yang nak gubah... tapi kekangan masa dia... banyak keje... kene siapkan report... So saya lah take over wat gubahan ni...

Asalnye husban nak wat bentuk Masjid... tapi banyak keje nak kene wat lah... kalo beli gabus siap... buang duit pulak... So, new idea... saya wat je bakul n bubuh love shape kt atas bakul tu.. feedback husban said... ok... Menarik..



                                                   Ni pulak hantaran yang lain


Kek

Buah

Kain Pasang




Gubahan ni... fully bukan dari saya... ni hasil kerja my sister in-law... sebabnye, nak jimat masa... saya wat gubahan lain.. yang ni bagi dia take over...

Kain Pasang Abang n Kakak











Yang ni.... gubahan yang paling simple... sebab ape... just untuk hadiah untuk abg n kakak bakal tunang adik ipar je... faham2 lah kenapa ye..

No comments: